петък, 15 декември 2017 г.

Тиквени сладки с шоколад



В последно време около празници не съм много активна... по-скоро показвам рецепти след дъжд- качулка, но малко да се размърдам и да покажа едно предложение за вкусни тиквени сладки с парченца шоколад.
За първи път ги правя. Рецептата адаптирах от този блог - pumpkin-chocolate-chip-cookies/. Много приятни и вкусни сладки. Пропуснах някои съставки, а вие може да си направите в оригинал. Нямам идея колко време може да изкарат в кутия с плътно затворен капак, но съдейки по Меките тиквени сладки, които ми изкарват по 10 дни без нищо да им стане, значи и тези ще изкарат по-дълго, стига да нямат пудра захар, която да се навлажни и пропие.
Излязоха ми около 50 броя сладки.


Рецепта:
* 280 г брашно
* 2 ч.л. бакпулвер
* 1 равна ч.л. сода
* 2 ч.л. канела
* 1 ч.л. джинджифил (прясно настърган)
* щипка сол

* 1 с.л. мед
* 110 г кристална захар
* 110 г мусковадо захар
* 1 яйце
* 120 мл олио
* 1 с.л. ванилия течна есенция
* 240 г пюре от тиква (сварена и пасирана тиква)

* 100 г нарязан на ситно тъмен шоколад
/Може да ползвате копчета, ще стане по-красиво. По рецепта количеството е 260 г)


Преди смесване на продуктите се загрява фурната на 180 градуса с включено долно нагряване + вентилатор или на 190 градуса с долно и горно нагряване без вентилатор.

Всички сухи съставки от първата част на рецептата се смесват в купа и разбъркват.
В отделна купа се смесват медът, захарта, яйцето, олиото, ванилията и пюрето от тиква и се разбъркват с лъжица, до получаване на еднородна смес.
На порции се добавят сухите съставки и се разбърква отново с лъжица. Накрая се добавя и шоколадът и се разбърква.

В тави покрити с хартия за печене с помощта на пош без накрайник се шприцоват сладките. Може и с лъжица, аз действах с нея, като не съм се старала особено да получа еднакви сладки.
Шприцоват се на разстояние, защото доста бухват при печене.
Пекат се на средна скара, по около 12 минути. Внимавайте да не ги прегорите.

След като се охладят се съхраняват в кутия с плътно затварящ се капак.




2 коментара:

Люси каза...

Малко подценяват тиквените сладки, Даре, но аз знам, че са много вкусни, а твоите изглеждат чудесно! Пожелавам ти весело посрещане на празниците, мила! Поздрави от все сърце!

vesela каза...

Подстрекавате, значи, не съм приготвяла тиквени сладки.